Tuesday, October 6, 2009

SIAPA PUNYA KERJA NI.........?

Hari nie hati jadi panas lagi......lagi-lagi perkhidmatan yang mengecewakan.Beberapa post telah menyentuh tentang satu bank ini...hari ini saya kecewa lagi.Sudahlah kereta hampir-hampir disaman peronda MDTM...ini satu lagi cerita hamba Allah yang naik motor ni satu hal..bukan la berlagak atau sombong sebab kita naik kereta tapi fikir-fikirlah parkir kereta sudahlah terhad pada waktu puncak mat-mat motor ni sedap hati je parkir motor tersusun je kat lot parkir kereta...tapi penguatkuasa MDTM tak pulak buat apa-apa.Tapi bila silap parkir kereta kami kena saman pulak! Ini lah manusia...mencari kesenangan dengan menyusahkan orang lain.Mereka tak fikir ke doa-doa orang yang teraniaya ni terhadap mereka.....Ish....malas nak cakap banyak. Nak kata tak berotak nanti tahu pulak naik angin!
Berbalik kepada masalah sebenar tadi,ini pasal mesin ATM bank yang satu nie...wahai staf-staf ke pegawai-pegawai bank yang berkenaan...tak akan la masalah macam ni pun ....tak boleh selesaikan demi pengguna bank anda!yang beri peluang bank anda dapat untung setiap tahun......Mesin ATM cuma dua tapi setahu saya penggunanya kalau diikutkan tak cukup nak tampung jumlah ATM nya di kawasan ini.Bila saya masuk saya tengok ada dua barisan.Jadi nampak macam mesin ATM ni tak ada masalah.So,saya berbaris di satu barisan.Kemudian selepas tiga orang saya perasan mereka masuk semula barisan yang satu lagi di sebelah.Oleh kerana barisan satu lagi lebih ramai maka kami di barisan satu lagi tidak perasan sangat.Sampai giliran saya ,saya masukkan kad dan tekan nombor pin hingga menu wang segera dan tekan jumlah yang diperlukan .Tapi malang keluar ERROR yang mengatakan permintaan tidak dapat ditunaikan kerana mesin mengalami masalah.Aduh! apa nak dikata.Saya pun masuk barisan sebelah yang satu lagi dan tunggu giliran.Ketika menunggu saya lihat masih ada orang yang berbaris di barisan mesin ATM yang rosak itu.Saya tak mahu memaklumkan kepada orang lain kerana bimbang nanti tak tahu masalah sebenar,bimbang memang masalah kad saya atau lai-lain perkara,jadi saya ambil keputusan mendiamkan diri,apa guna staf bank yang dok berdiri di satu kaunter tu! Akhirnya datang seorang pengawal bank jadi 'tukang' memaklumkan kepada pelanggan tentang masalah mesin tersebut.Aduh! dey ini staf bank punya kerja ka JAGA punya kerja...?dahlah bahasa dan nada yang digunakan tak sedap telinga mendengar.Saya mendapat tahu pegawai-pegawai bank di sini pun hebat-hebat tapi bukan hebat apa....tapi hebat dengan bisnes MLM hingga dapat pangkat tertinggi dan income lumayan dan ada yang jadi agen takaful .Itu dari maklumat dari orang yang aku kenal.So,pegawai yang paling atas tolonglah ye.....tengok anak buah.Tak bolehkah ditulis pada mesin itu untuk memaklumkan kepada pelanggan bank.Kalau tak guna komputer pun rasanya kalau tulis dengan tangan pun pelanggan tak lah marah sangat. So,apa lagi yang perlu dikatakan.......

No comments: