Tuesday, October 20, 2009

cuit sikit............

Nak masuk hujung-hujung tahun rasa semakin sibuk pula.Minggu ini saja 3 kali berulang ke kl,serdang dan UKM.Semuanya kerana mencari bahan untuk siapkan tugasan proposal.Inilah masalah kalau buat Master tidak sepenuh masa.Penat la sikit.Bukan apa masalahnya mencari bahan itu.Tapi nampaknya masih lagi tak puas hati walaupun penat berulang alik ke sana.
Sepanjang kesibukan ulang alik itu ada saja cerita-cerita dan peristiwa yang menimpa diri.Minta maaf tapi saya ingin menyentuh sikit perbezaan pada Universiti di negara kita ini. Bukan apa.....sikit perubahan itu kadangkala membawa pengertian yang besar.Saya cuma ingin 'cuit' sikit untuk menyedarkan apa yang kita tidak perasan selama ini. Kebetulan saya telah lama tidak masuk UKM ni.Hari tu saya masuk pun sebab dah terpaksa sangat nak ke PTSL mencari material.Bila sampai saya lihat tidak banyak perubahan cuma saya agak lupa jalan-jalan di sekitar UKM ini.Setelah masuk ke kawasan UKM tanpa sebarang banyak prosedur dari 'Pak Guard' saya terus memandu melihat papan tanda arah untuk ke PTSL.Ingat-ingat lupa pulak tempatnya.Apabila telah menemui bangunannya saya mencari parkir kereta.Puas saya melihat-lihat parkir kereta untuk saya letakkan kereta.Bukan apa saya memang biasa sangat 'pantang-larang' kawasan universiti ni silap-silap boleh kena marah dengan pak guard.Saya cuba mencari parkir untuk tetamu,ada parkir kosong ditepi-tepi jalan tapi tidak berani letak kereta takut bukan tempatnya.Tapi selepas puas mencari papan tanda yang berkenaan akhirnya saya ambil keputusan untuk meletakkan kereta di bawah bangunan PTSL setelah melihat ramai orang yang meletak kenderaan di situ tanpa sebarang tanda dan stiker pada kereta,dalam hati saya rasa inilah parkir untuk orang luar.jadi saya ambil keoutusan meletak kenderaan di petak parkir yang saya lihat banyak lagi kosong.Tapi dipendekkan cerita selepas selesai urusan di PTSL saya pun mahu pulang dan tiba di kereta saya lihat ada sekeping kertas dan sah ianya adalah kertas saman dari pak guard UKM.KESALAHAN 7 PARKIR DI BAWAH PTSL. Saya perhatikan ada kenderaan yang tiada stiker tapi tidak pula dapat saman.Saya menjadi ragu dan tertanya-tanya apa sebenarnya kesalahan saya ni! Pengajarannya ialah saya rasa pihak terbabit tidak mesra pelanggan,susah betul nak cari parkir kereta bagi tetamu tidak seperti di UPM yang saya rasa amat mesra dengan pelanggan terdapat parkir pelajar,staf dan tetamu,begitu juga saya TABIK dengan pakguerd mereka yang setakat saya berurusan di UPM memang mesra tapi tegas dan pprofesional.Tahniah.Jadi salah siapa apabila tetamu meletak kenderaan di tempat yang salah!Menghukum kerana kelemahan sendiri.Apa sudah jadi? Harap dapat diperbetulkan keadaan ini.

No comments: