Tuesday, September 8, 2009

Bundle Raya

Tahun ni terasa untuk berhari raya seperti tak semangat pula.Mungkin kerana banyak perkara yang berlaku dalam tempoh terdekat ini.Nak buat kuih pun susah,bukan apa saya terpaksa buat taktik di sebuah kedai runcit nie....setelah pergi ke beberapa kedai tiada bekalan gula saya akhirnya dapat juga di sebuah kedai runcit.Tapi kelakarnya penjual ada hadkan pembelian gula kepada pelanggan.Satu kilo sahaja seorang.Maka saya pun kata tak apa ....bagilah satu kilo guladan bayar.Kemudian saya menceritakan kepada suami saya yang menanti di kereta hal ini.Mendengar cerita saya suami saya keluar dari kereta dan masuk pula ke kedai runcit itu dan membeli satu kilo lagi.Dapat 2 kilo! yeay.......tapi masih tak cukup nak buat kuih raya ni.....
Memandangkan saya menyambung pelajaran saya tahun ini banyak belanja di gunakan kepada pelajaran saya.Macamana nak sambut raya tahun ni?semeriah yang lepas.Apabila memikirkan tiba-tiba melintas di depan kedai menjual baju bundle.....fikiran terfikir.....mungkin ini jawapannya.....

No comments: